ponedjeljak, 14. siječnja 2013.

Složenac od brokule sa bešamelom

Složenac (casserole) se u ovoj formi može raditi i sa bilo kojim drugim povrćem koje je u sezoni a koje se da "kremirati", pa čak i sa lukom što je zaključak do kojeg sam došla detaljno proučivši sve kuharice koje imam tijekom nedjelje dok je vani padao snijeg što sam ja promatrala iz kreveta. S obzirom da je sezona brokule, a uvijek je dobro koristiti povrće kojem je sezona radi više razloga, odmah sam se bacila u nabavu iste. I mogu reći da je ovaj recept pun pogodak. Ja sam u njemu koristila i canelone (tjesteninu) ali ne zato što bi trebalo već zato što pokušavam potrošiti te beskorisne tunele koje sam kupila jednom i nikad više. To je ipak tjestenina koja se slaže isključivo sa mesom. Bademovo mlijeko sam koristila jer mu je istekao rok trajanja i jer mi više nije pasao okus u kavi. Nije da se ono razbacujem biljnim mlijekima već ono, ionako bi ga bacila pa je bolje da iskoristim u nečemu.

Sastojci
2 brokule (što veće)
sol
(caneloni od durum brašna)

Za bešamel:
4 žlice brašna od pira
4 žlice ulja od koštica grožđa (ili margarina)
375ml bademovog mlijeka
1 povrtna kocka
prstohvat muškatnog oraščića
1 žlica veganskog parmezana

Od brokule odrezati cvjetiće te ih prokuhati oko 40 minuta u slanoj vodi. Stabljike ostaviti za neki drugi recept. Polovicu kuhanih cvjetića ocijediti te usitniti ili u mužaru ili mikserom u kašu. U tavu dodati 4 žlice ulja te 4 žlice brašna i zapržiti uz stalno miješanje. Polagano dodavati bademovo mlijeko, da smjesa ostane pjenasta a da voda ispari. Umrviti povrtnu kocku, te dodati sve preostale sastojke kao i kašu od brokule. Ako je pregusto razrijediti vodom da se dobije vrlo gusti umak. Pola umaka uliti na papir za pečenje u pekaču, na to naslagati kuhane cvjetiće brokule (i canelone) te preliti sa ostatkom smjese i zapeći pola sata na 190°C sve dok se gore ne stvori korica i uživati i uživati i uživati....mljac.

1 komentar:

KajaS kaže...

Bravo! Napreduješ s idejama svaki dan u svakom pogledu. :-)