utorak, 8. svibnja 2012.

Uštipci od banana, domaći prženi njoki i proso sa češnjakom

Sunce je ipak granulo i zatoplilo je a vjetar se smirio. Dobro za moje biljke, dobro za mene a očigledno dobro i za moje kulinarske sposobnosti. Prvo sam odlučila dati njokima još jednu šansu u obliku utapanja u vrućem ulju i mogu reći da su sada pun pogodak. Tko ne prati, recept je ovdje. Da li su to još uvijek njoki ili su to onda kroketi? Ako nisu bačeni u mrvice i jaja? Bilo kako bilo, pronašla sam im idealan način za potrošiti ih. Znači njoke direktno iz škrinje u vruće ulje. Ne sadrže vodu, pa ni ulje ne prska. I tako je ostalo ulja. Pa šteta ga je baciti, kako bi rekao Gavrilović u onom vicu - Šetao Gavrilović pogonom i primjetio da radnici bacaju žlundru i otpatke mesa koje nisu mogli iskoristiti i poviče: Pa što to radite, pa šteta je to baciti...I tako nastala pašteta. Tako i meni ulje. I 2 smeđe banane koje sam dobila. Zato sam se mam bacila na ovaj recept sa uštipcima od banana samo ga ja radim mrvu drukčije, a možda jednom probam i bezglutensku verziju. To je jedan od onih božanstvenih recepata ili kako bi rekla moja bivša cima: tu nema što ne biti dobro. I dok se proso lagano krčka na plinu, ja uživam u uštipcima. Njaaaamiiii. Slatko prije svega je pravilo kojemu me naučila moja frendica koja studira Ayurvedu a oni studiraju kombinacije okusa, pa valjda zna. Proso sam napravila po uputstvima: 125gr suhog prosa u vodu (litru) i kuhaj. I tako sad imam 1l kuhanog prosa. Ak tak nastavim pretvorit ću se u pajcekicu...ništa, sutra je specijalitet sa kuhanim prosom, očito. Recepti slijede u nastavku....

UŠTIPCI OD BANANA
-jedan od genijalnih recepata pokupljen ovdje i prerađen.

  • 2 što zrelije banane, smeđe i pomalo gnjile - one pred bacanje su najbolje
  • 2 vrhom pune žlice kristalnog šećera
  • 2 žlice brašna od pira
  • 3 žlice brašna od kokosa
  • 1 žličica praška za pecivo

Banane izgnječiti, sve sastojke pomiješati  i pržiti na vrućem ulju dok ne potamne. Vrlo. Čim tamnije, to hrskavije.Jednom ću probati bez brašna da bude bezglutenski recept.

DOMAĆI PRŽENI NJOKI OD PIRA
domaći njoki od pira iz škrinje
Bacati zamrznute na vruće ulje dok ne potamne.

PROSO SA ČEŠNJAKOM
Proso prokuhati u 2x više vode i kuhati dok ne ispari sva voda, te zapapriti i stisnuti svježi češnjak na to.

2 komentara:

Anonimno kaže...

Mislim da je TVOJA Mum jako ponosna na tebe .. Šta mislim?! Znam ... (:-)

Zrinka kaže...

Ovak i ja kuham proso... I još k tome žlica vrhnja ili zrnatog svježeg sira... Mmmm