ponedjeljak, 21. svibnja 2012.

Savijača od pirovog brašna punjena krumpirom



Da se i proba koliko je glutensko pirovo brašno. Pir znan kao i prapšenica bi morao imati nešto više glutena nego obična meka pšenica koja se uzgaja kod nas pa bi po mojem očekivanju trebao imati odlične glutenske sposobnosti. U zadnje vrijeme me nešto fascinira brašno i mogućnosti oblikovanja istog u razne vrste tijesta a da se pri tome koriste namirnice koje ja smijem jesti. Jednom ću sve svoje znanje o brašnu i tijestima napisati u jednom podužem članku pa će možda ovo spominjane glutena imati smisla...za sad...samo recept.

Domaće tijesto  za savijaču od pirovog brašna (phyllo):
300gr brašna od pira
2 žlice ulja
1 žlica limunovog soka
150ml hladne do mlake vode +
sol

Mijesiti sve sastojke dok se ne formira glatko tijesto koje se odvaja od posude, te još malo dok se ne postigne "gumeni" efekt tijesta a to je da se vraća u prvotni položaj. To je izuzetno bitno jer se time stvara glutenska mreža koja je osnova tijesta za savijaču.Što se duže mijesi, to bolja mreža nastaje i moći će se tanje izvuči, minimalno 5-10 minuta. POdijeliti na 2 loptice, namazati ih dobrano uljem da se ne posuše, te ostaviti stajati oko 3 sata. Nakon toga, razvaljati kuglice na mokroj krpi, te podići i vući tijesto rukama na što tanji četverokut (otud i naziv vučeno tijesto). Tijesto će se lakše razvlačiti ako ga se lagano njiše pri tome. Dok je razvučeno do pucanja , položi se na mokru krpu i fila sa nadjevom

Nadjev od krumpira

2 veća krumpira (oko 800gr)
1 luk
papar, sol

Krumpir narezati ili naribati na što tanje, ja sam izvlačila listiće guljačem za povrće, te pržiti na luku i malo ulja oko pola sata ili dok nije gotov (jestiv).

Nadjev se stavlja na razvučeno tijesto i savija pomoću mokre krpe i dobro namaže uljem te stavlja u pećnicu oko pola sata na 200°C.
 Ova smeđa se lagano posušila dok sam napunila drugu ali nakon pečenja se to nije primjetilo.



4 komentara:

Anonimno kaže...

I kak je ispalo? Nisi nista napisala ... a i sličice da vidimo. (:-)

Anonimno kaže...

Jako dobro zvuči! Još nikad nisam ništa jela od pirovog brašna. Zanimljivo!

Anonimno kaže...

Čestitam ti na idejama i upuštanju u eksperimentiranje, a onda još to dijeliš s nama!!!:))))))))))
teta Zdenka

Stanka kaže...

Ispalo je jako fino. Nije tijesto kao kupovno onak hrustavo, ali mislim da nitijedno domaće vučeno ni nije. Slike su postavljene. Neke komentare mi baca u neželjene? Neznam još na bloggeru raditi, he he...

Fala na pohvalama. Mislim da ne ispadne da ja stvarno ništa ne jedem...nek se vidi...