nedjelja, 1. srpnja 2012.

Kolač sa jabukama i višnjama


Pošto mi Prijatelji životinja redovito šalju recepte, evo jednog koji me zaintrigirao dovoljno da ga isporobam. Naime, u njega ide raženo brašno, kojeg imam otvorenog već 4 mjeseca i bojim se da ne užegne pa evo jednog načina da ga potrošim. Sumnjiv mi je bio recept jer je em nedorečen, em čudne oznake ima, em su uputstva kao od stogodišnje babe. I sumnjov mi je popis sastojaka - više kao da je netko običan kolač samo pretvorio u veganski bez probe dal to valja. Oni to zovu kolač sa trešnjama, al nemožeš ga tako zvati kad ide više jabuka nego trešanja. A njih ni nemam pa sam recept modificirala prema svojem ukusu i napravila konkretan popis sastojaka:

ZA TIJESTO:
2 šalice raženog brašna
100 gr mljevenih badema
1 naribana jabuka
5 žlica šećera
1 dcl ulja
malo soli
vanilin šećer

ZA NADJEV
2 naribane jabuke
višnje iz kompota (ja sam imala oko pola staklenke)
3 žlice šećera
200 gr griza od pira - skuhati
vanilin šećer
zobeno vrhnje


Višnje ocijediti te sok iskoristiti za kuhanje griza. Oguliti i narobati jabuke - posebno 2 a posebno jednu. Za tijesto izmiješati suhe sastojke, te dodati jabuke i ulje i izmiješati u jako tvrdo ljepljivo tijesto. Ukoliko je potrebno dodati soka od preostalih naribanih jabuka. Skuhani griz ostaviti da se malo ohladi te izmiješati sa višnjama, šećerom i jabukama. Dodati malo zobenog vrhnja, ali sasvim malo da nebude prevodeno. Na pekač od 32cm staviti papir za pečenje te polovicu smjese za tijesto stavljati u malim hrpicama i dlanovima zgnječiti u podlogu da bude oko 0,5cm ili manje. Za prste se lijepi al dlanovi super funkcioniraju. Na to staviti smjesu jabuka i višanja. Od ostataka tijesta lagano mrviti mrvice da bude čupavo pokriven, kao čupava pita. To je najteži dio i najdulje traje. Nebude se moglo sve pokriti al nema veze. U ostatk ztobenog vrhnja dodati vanilin šećer i malo kardamoma i time zeliti kolač te staviti peći oko sat vremena na 160°C.

Nema komentara: