subota, 1. lipnja 2013.

Imam bayildi

Tursko jelo, u prijevodu: imam (svećenik) se onesvijestio. Od ljepote. Recimo. Ima više teorija zašto se konkretno imam onesvijestio, dal kad je probao i oduševio se okusom ili kad je shvatio da je sav miraz (12 bačvetina najkvalitetnijeg extra extra djevičanskog maslinovog ulja) potrošen da bi se njemu svaki dan pripremala ovakva večera, sasvim nebitno. Ja sam upotrijebila oko jednog decilitra maslinovog ulja kojeg inače baš i ne koristim pa mi nije žao. Prije će se užegnuti kod mene nego ga ja potrošim. Za ljubitelje maslinove kapljice je sigurno to jako puno jer bi si oni to mogli rasporediti u više obroka. Al samo jednom se živi pa se i ovo treba probati kaj košta da košta. Evo zgodnog recepta sa puuuno slikica. Bar ja manje moram slikat.Mrzim slikat.


2  patliđana
paket cherry rajčica
1 patišon luk (plosnati luk al može bilo koji)
1 decilitar čistog maslinovog ulja vrhunske kvalitete (ključan sastojak)
1 žlica koncentrata rajčice
1 žlica peršina
začini: 1/2 žličice cimeta, 1 žličica soli, 2 žličice češnjaka u prahu


Zapravo bi za ovo jelo trebalo 8 sasvim malih i mladih patliđana veličine šake ili limuna, al kod nas same mrcine za kupiti pa je 2 manja patliđana (koja se mogu naći kod nas) veličine ananasa sasvim dovoljno.
Također....ono što kod nas prodaju pod cherry rajčice nisu cherry rajčice već koktel rajčice. Cherry rajčica je dobila naziv po tome što je veličine trešnje, ne veća te ima slatkasti i izuzetno aromatični okus. Ovaj mali kiseliš koji kod nas trpaju pod cherry je patuljasti hibrid obične rajčice, poznatiji vani i kao koktel rajčica. Tre poznavat povrće.
Prvo se patliđan nareže na polovice koje se stave peći u pećnicu na 170°C oko 20 minuta da patliđan omekša za rezbarenje. Za to vrijeme se narežu cherry rajčice na kockice i luk se nasjecka na sitno. Kad je patliđan omekšao, izvadi se iz pećnice te se malo pričeka da se ohladi. Tada se pristupa jednom lijepom hobiju - izradi brodića od patliđana.

 Nema ljepšeg. Polovice patliđana se zarežu nožem oko centimetar od ruba sve u krug, te se sredina lagano zareže na pola po dužini (ali da se patliđan ne prereže). Tada se sredina izvadi na način da se nožem "filetira" sredina, odnosno obje polovice iz sredine. Mislim da je ova metoda najlakša. Sredina koja se izvadi se ostavi sa strane a brodići se naslažu u posudu te se premažu sa maslinovim uljem i malo soli. Sredina iz patliđana se nareže na kockice. Na maslinovom ulju se poprži luk, češnjak, cimet i sol, te se dodaju rajčice i sredina patliđana i sve se to lagano dinsta dok sva voda ne ispari.

 Brodići se napune ovom smjesom, zaliju preostalim uljem od dinstanja te se stavi peći na 180°C dok patliđan ne kolabira, jedno 45minuta, može i duže, ovisno o debljini rubova brodića. Nije za pasti u nesvijest ali je fino. Kremasti patliđan, bez imalo gorčine i fino dinstano punjenje obogaćeno maslinovim uljem i češnjakom...meni je recimo bilo malo peršina i češnjaka al je fino.

1 komentar:

Anonimno kaže...

Nisam ti odgovorila na sms jer sam pročitala kasnije od onih mojih "proračuna" da ti sigurno pajkiš. :-) Vidimo se poslijepodne ... za glasanje ili glasovanje. Ne volim taj glagol: glasovanje. Mislim da je to radnja kojim se životinje glasaju i mi čujemo njihovo glasovanje. Možda?! ;-) :-) :-*