četvrtak, 14. ožujka 2013.

Trganci u paradajz sosu

Nešto me hvata neka viroza (od svih bolesnih na poslu) no ne dovoljno da se razbolim pa tako kunjam svaki dan. I kuham si rižu bijelu sa kurkumom jer za drugo nemam volje. Ni teka. Evo sad sam malo živnula i napravila prvi recept ovog tjedna. Dolazi iz Nove kuharice koju sam imala prilike prolistati  i od 500 jela tam nabrojanih, meni se dopalo samo njih 5 koja ću isprobati. Kuharica nije loša, nije veganska, al je među boljima vegetarijanskima koje sam imala prilike vidjeti. Ono što je boljka svih takvih kuharica je da stavljaju očite recepte unutra tipa palačinke sa orasima ili kruh sa biljnim paštetama te varijacije na isti recept 2-3 puta. Prvi recept koji mi se dopao su trganci i jako sam zadovoljna rezultatom. Malo sam prilagodila recept jer ja ne volim jako mekanu hranu.

375gr brašna od pira
125gr brašna od slanutka
2 žličice soli
2 žlice peršina (ja imam u zamrznutim kockama)
250ml hladne vode (+ koliko ima u zamrznutom peršinu)
3 žlice ulja od repice

Od brašna, soli, ulja, peršina i vode umiješati vrlo tvrdo glutensko tijesto na način da se voda dodaje ostalim sastojcima u vrlo malim količinama a da se tijesto gnječi rukama. Naizmjence se dodaje voda i gnječi tijesto sve dok se ne potroši voda a tijesto formira u kuglu koja se odvaja od posude. Tada se u plićoj posudi zagrije voda do vrenja, doda malo soli te malo ulja i od tijesta trgaju (i formiraju) kuglice koje se bacaju u kipuću vodu. Kuglice se kuhaju sve dok ne isplivaju te se tada odmah vade vilicom u zdjelicu. Dok ih se nakupi dovoljan broj, kuhane se kuglice prže na malo ulja u tavi sa poklopcem (ulje i voda se baš i ne podnose) dok ne posmeđe. Tada se mogu ubaciti u kakvu juhu ili umak i poslužiti. Ja sam poslužila uz pasatu i začine za pizzu.

Dobre strane ovog recepta su da je kuglice imaju okus po kruhu i da ne upijaju ni previše ulja ni previše umaka a loše strane su opasnost od prskajućeg ulja, opasnost od karpalnog tunela radi gnječenja tijesta te dim koji se diže u dovoljnoj količini da se kasnije kroz prostor prolazi režući ga motornom pilom.

Nema komentara: