nedjelja, 3. lipnja 2012.

Veganska pizza

Jedina pizza koju mogu jesti - bez kvasa ili pšeničnog brašna, ili kukuruza - ona domaća, od pirovog brašna i povrća bez sira i maslaca. A nije da mi ne fali, iz pizzerije iz koje smo na poslu znali naručivati, jer oni rade jednu od najmoćnijih margarita koje sam ikad imala priliku probati: 5 mm tijesto, lagano hrustavo a ne polomiš si zube, i 1 cm raznih  vrsta sira i još (valjda) nakapana maslacem a ukus je tako njam da poželiš samo to jesti danima, neprekidno. No sad više nesmijem ni sir vidjeti a kamoli pizzu sa maslacem, kvasom, pšeničnim brašnom i hrpetinom sira.... Naravno, s tim sastojcima je vrlo jednostavno napraviti pizzu. Dobro da postoji internet. Nakon proučavanja nekoliko stranica, našla sam recept za tijesto za pizzu bez kvasa i dok je izgledao vrlo identično onom za kruh ,time je samo produbio moje sumnje za kvalitetnom podlogom za pizzu. No, ipak sam napravila i vodeći se saznanjem da se pizza mora peći na najvišoj mogućoj temperaturi (u pizzerijama na 350°C) stavila sam na 250°C (pećnica ima mogućnost i do 275, ali nisam htjela forsirati) i moram priznati da je rezultat i više nego zadovoljavajući. Možda malo previše tijesta za pekač od 32cm, jer ja volim tanje tijesto, a i strah me bilo da će sa tim svim povrćem samo ispast raskvašen, ipak se sav spekao, korica je ispala smeđa i hrustava a sredina pečena, ne gnjecava i vrlo pjenasta. Razlika u temperaturi pečenja stvarno čini razliku između pizza tijesta i kruha. Doduše, možda bi bila i finija da imam ne- integralno pirovo brašno, no ovako je zdravija. Neznam da li veganska pizza spada u nezdravu hranu? Jer nema masnoća od mesa i nema salame, ni sira, već ispada da je samo kruh sa povrćem i umakom od rajčice a svako za sebe nije nezdravo....Hm....Om nom nom....(nestane pola protvana)...

TIJESTO:
*2 šalice brašna od pira
*1 prašak za pecivo
*2/3 šalice mineralne vode
*malo ulja i mrva soli
Izmiješati sastojke te prebaciti na masni papir u pekaču i rastegnuti ravnomjerno po protvanu. Ispadne oko 2-3 cm u pekaču od 32cm.

NADJEV:
*pola passate
*paprika
*tikvica
*manja konzerva gljiva
*origano

Passatu izmiješati sa origanom te žlicom nanijeti na tijesto. Poslagati narezanu tikvicu, papriku i gljive, malo zauljiti i peći 20 minuta na najvišoj temperaturi pećnice (ja sam na 250°C).

Nema komentara: