subota, 13. veljače 2016.

Njoki (gnocchi)


Teško, teže...najteže. Ništa nije teško kao radit njoke. I to zato jer ja ne volim njoke koji se tope u ustima i čim ih pogledaš te sam kliznu niz grlo. Ja volim njoke koje jedva upikneš vilicom a kad ugrizneš, da njok ostane zalijepljen na zubu a kasnije i u grlu. Godinama pokušavam napraviti gumasti njok kao onaj iz dućana. I blizu sam toalnog uspjeha. Naime, njoki ne samo što su zadržali oblik nakon kuhanja, uspjeli su mi se i lijepiti za zube i grlo. Jedino još nisu tak tvrdi kao oni iz dućana ali blizu sam, vrlo blizu.

4 žlice instant krumpira
1 žlica brašna od pira tip 630
1 žličica brašna od prosa
1/2 žlicice soli
7 žlica kipuće vode
malo brašna za valjanje njoka



Izmiješati instant krumpir, brašno i sol, te doavati žlicu po žlicu vode i miješati vilicom. Nakon šeste žlice vode, početi mjesiti rukama (pričekati da voda malo ohladi ipak) te umijesiti čvrsto tijesto. Na njega dodati preostalu žlicu vode te dobro umijesti. Uzimati male kuglice od smjese te oblikovati u njok uz pomoć dviju vilica. Uvaljati u brašno te ostaviti na tanjuru. Ispadne 15-16 njoka od ove smjese. Ostaviti da tijesto odmara 20 minute, te onda proključati vodu, dodati žličicu soli te dovoljno ulja da pokrije površinu. Kad je voda proključala, ubacivati njok po njok i kuhati oko pola minute. Ovi njoki nebudu isplivali bez pomoći šefljice. Izvaditi i preliti recimo gustim gulašem od soje ili nekim drugim gustim umakom. Dobro zalijevati njoke tijekom jela.

Nema komentara: